Thursday, August 11, 2011

AKU Berubah??

 
DIA     : beb, dah lma kitakwn kan..
AKU    : Yup, almost 8 years..Since form 1 kan?Npe?
DIA     : X delah..aku tgok kau ni dah byk berubah..x mcm
             yg aku knal dlu..dah lain sgt.
             aku rasa mcm ada something je x kna ngan kau nie.
AKU    : Ye ke? x delah..aku still same mcm dlu..=)

                ***********************************************************************

Haha..byk kali aku dgr dialog tu..rmai ckp mcm tu..
jap2..ye ke aku dh berubah?

SEMAKIN lama masa berlalu, 
semakin dewasa seseorg tue, 
semakin banyak pngalaman dan dugaan dilalui,
semakin banyak bnda dipelajari,
semakin jauh perjalanannya,
semakin tu jgaklah matang pemikiran seseorng tu..
dan aku rasa sebab tu jgakla aku dh berubah..

BERUBAH kpd sesuatu yg lebih positif..
berubah utk menjd sesorg yg lbih baik.
berubah utk menjd lbih brguna.

TAPI, 
 perubahan aku tu x bermakna kasih syg aku kat kau jgak berubah sahabatku..
kasih syg aku kat kau tetap sama mcm dlu..
malah lbih utuh dri dlu..

perubahan aku jgak x bermakna aku bkn sahabat yg kau knal dlu...
masih sama..
akulah yg kau knal 7 tahun lpas..

KESIMPULANNYA..
Setiap manusia akan melakukan perubahan dlm hidupnya..perubahan dlm dirinya..
mcm 2 jgak aku..kau pun pasti berubah kan?
tp, berapa byk perubahan yg berlaku pun, kau tetap sahabatku..
itu PASTI!
x pnah berubah...

****************************************************************

AKU   :  jdlah sahabat yg benar-benar bergelar sahabat, 
             bukan setakat memegang status sebagai
             sahabat..




1 comment:

  1. totally agreed!!
    semakin banyak kita tahu mengenai dunia, semakin berubah cara pemikiran kita!

    ReplyDelete