Friday, August 05, 2011

kisah "AKU"

Mak cakap ngan AKU,
x pyhla brcinta skang nie..belajar dlu..
Mak ckp lagi ngan AKU,
abah dlu keje kilang je, klu nak cari calon, 
carilah yg kerja elok skit dri abah.. 
terjamin masa depan kau gak.

**************************************************
AKU dh jmpa, tp semua x menepati apa yg mak ckp..
 mak cakap, suh belajar dlu..tp AKU bercinta time belajar..
Mak suh cari yg keje elok..tp dia..emm..keje pun x tentu arah lg..

Dia sgt suka AKU, syg AKU..
tapi AKU?
dlu perasaan 2 ada..tp skang nie perasaan 2 dah makin kurang..
AKU sendiri x tau npe..
lma AKU pkir..
AKU dh dpt jwpnnya..
AKU tau knp..
AKU x jd diri AKU bila ngan dia..
AKU hipokrit..
AKU tak bahagia..semuanya cuma nak jg hati dia..
dia x berfikiran matang, dia x berkelakuan matang, dia childish lg..
AKU x tahan dah..
tp AKU x mampu wat pape..
sebab..
AKU takut dia terluka..
AKU takut jd pape kat dia..
AKU rasa bersalah sgt..
AKU kna jg hati byk pihak,bkn dia je..
AKU pgang amanah org..
jd skang nie..AKU terpaksa hidup dlm penipuan..
tipu diri sendiri..
tipu perasaan sendiri..

dlu AKU pkir, AKU x bley klu dia x de kat sisi AKU..
tapi skang AKU rimas ble dia selalu ngan AKU..
hari-hari AKU pkir perkara nie..
mmg bagus ada org syg sgt kat AKU..
tp klu AKU x bahagia ngan dia mcm mane kan?
x kan selamanya AKU nak tipu diri sendiri?
x kan selamanya AKU nak jg hati org?
siapa nak jg hati AKU?

AKU pnah cter mslh nie kat org..
sng je jwpn dorng..
" kau kna trus terang.."
ckp mmg sng..cuba la wat..
cuba la berada dlm situasi AKU..
cuba alami apa yg AKU hadapi..
korng pun x kan mampu nak BERTERUS TERANG..

jadi, 
skang nie, AKU hanya mampu berdoa pada-NYA
agar AKU dan dia diberi hidayah..
diberi kekuatan untuk hadapi semua nie..

*******************************************************************

Mak cakap ngan AKU,
kalau x ske, jgn layan org tu, 
nnti dia ingat kita bg harapan kat dia..

Yang paling aku ingat, dan kenapa semua bnda nie terjadi ialah kata-kata mak pada suatu hari...

                                  MAK :   "MAK TAK RESTU KAU NGAN DIA..". 

                                  AKU :     ????

1 comment:

  1. pikir terbaik untuk diri sendiri. kalau tak bahagia jangan teroskan. maybe ade yang lebih baik pasni dengan restu mak kau kan :)

    ReplyDelete